Statystyczne Vademecum Samorządowca

Wszystkich zainteresowanych gminą Tuliszków zapraszamy do lektury Statystycznego Vademecum Samorządowca, przygotowanego przez Główny Urząd Statystyczne.
Zapraszamy do lektury
Statystyczne Vademecum Samorządowca
Wszystkich zainteresowanych gminą Tuliszków zapraszamy do lektury Statystycznego Vademecum Samorządowca, przygotowanego przez Główny Urząd Statystyczne.
Zapraszamy do lektury

Spotkanie Wigilijne Mieszkańców Gminy i Miasta Tuliszków 2010

W prawdziwie zimowej scenerii odbyło się 12 grudnia Spotkanie Wigilijne Mieszkańców Gminy i Miasta Tuliszków. W niedzielne popołudnie przybyli oni do kościoła pw. św. Wita, by na mszy św modlić się o pomyślność.
Po niej, w tuliszkowskiej świątyni wystąpił Zespół Regionalny im. Bartusia Obrochty, w Zakopanem nazywany pieszczotliwie "Bartusiami". Kapela zagrała tradycyjne kolędy i pastorałki góralskie oraz popularne kolędy polskie, a uczestnikom koncertu życzyła szczęścia, w taki sam sposób, jak zwykli to robić po pasterce górale, udający się na podłazy.
Kiedy ucichła muzyka, tłum wyległ na pl. Wolności. Bożonarodzeniowe życzenia mieszkańcom gminy złożyli: ks. prałat Stanisław Nowak, dyrektor domu kultury Mirosław Rojek, a w imieniu samorządowców przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Maćkowski. Łamano się opłatkiem, kosztowano potraw wigilijnych przygotowanych przez pod okiem p. Iwony Marciniak przez gospodynie z Tarnowej i wypieków piekarni "Kasztelan". Mieszkańcy zabrali ze sobą do domów upominki, wykonane przez dzieci na zajęciach Świetlicy Socjoterapeutycznej Top Secret i domu kultury.
Świąteczną dekorację, tysiącmetrowy złoto-srebrny łańcuch wykonali uczniowie ze szkół w Grzymiszewie, Kiszewach, Ogorzelczynie, Smaszewie, Tarnowej i Tuliszkowie.
W prawdziwie zimowej scenerii odbyło się 12 grudnia Spotkanie Wigilijne Mieszkańców Gminy i Miasta Tuliszków.

Czytaj więcej...

Wojewoda odznaczył zasłużonych Wielkopolan

Na co dzień pracują na rzecz rozwoju samorządu lokalnego oraz propagowania idei świadomego życia społecznego. Reprezentują Powiatowe Urzędy Pracy, Ośrodki Pomocy Rodzinie, Ośrodki Pomocy Społecznej i Urzędy Gmin i Miast. To właśnie pracowników tych instytucji wojewoda wielkopolski Piotr Florek uhonorował, przyznanymi przez Prezydenta RP odznaczeniami państwowymi za wzorowe i sumienne wykonywanie pracy zawodowej.
Podczas uroczystości wojewoda wręczył 47 medali. Zasłużonym Wielkopolanom wojewoda przekazał Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski, Złoty i Brązowy Krzyż Zasługi, Krzyż Zesłańców Sybiru oraz Złote, Srebrne i Brązowe Medale za Długoletnią Służbę.
Wśród odznaczonych byli także samorządowcy gminy Tuliszków. Złoty Medal za Długoletnią Służbę otrzymały następujące osoby:
Bolesław Mazurek– Sekretarz Urzędu Gminy i Miasta w Tuliszkowie
Danuta Jesiołkiewicz– Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Tuliszkowie
Halina Miklaszewska– Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
Anna Radecka– inspektor
Halina Patrzykąt– inspektor
Krystyna Gębicka– inspektor
Elżbieta Fabjańska– inspektor
Natomiast Srebrny medal za Długoletnią Służbę otrzymała Anna Nawrocka– Skarbnik Gminy i Miasta Tuliszków.
Wojewoda podziękował wszystkim odznaczonym za zaangażowanie i trud oraz życzył kolejnych sukcesów zawodowych i wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.
Na co dzień pracują na rzecz rozwoju samorządu lokalnego oraz propagowania idei świadomego życia społecznego.

Czytaj więcej...

Plebiscyt

Burmistrza Gminy i Miasta Tuliszków ogłasza plebiscyt w następujących kategoriach:
1. Firma Roku- za profesjonalizm i najwyższą jakość w swej działalności, dobre przykłady własnych osiągnięć oraz wpływ na rozwój całej społeczności lokalnej.
2. Sponsor Roku- za przekazanie największych środków pomocowych innym podmiotom z terenu Gminy Tuliszków w poprzednim roku kalendarzowym.
3. Rolnik Roku- za wzorowo prowadzone gospodarstwo rolne, wprowadzanie  innowacji w produkcji rolnej i hodowli oraz umiejętności pozyskiwania środków z zewnątrz.
4. Talent Roku- za szczególne osiągnięcia sportowe, humanistyczne, społeczne i inne dzieci i młodzieży.
Poniżej załączamy regulamin oraz wniosek plebiscytu.
Burmistrza Gminy i Miasta Tuliszków ogłasza plebiscyt w następujących kategoriach:

Czytaj więcej...

Konkurs na najładniejszą iluminację świąteczno- noworoczną 2010

Ogłoszenie
Burmistrz Gminy i Miasta Tuliszków
ogłasza konkurs na
"Najładniejszą iluminację świąteczno-noworoczną posesji".
Właściciele posesji, którzy chcą wziąć udział w konkursie powinni dokonać w terminie do 27 grudnia 2010 r. Zgłoszenia swojej posesji u sołtysa lub w Urzędzie Gminy i Miasta Tuliszków pok. Nr 15.
Komisja konkursowa powołana przez Burmistrza przeprowadzi lustrację posesji w terminie 28-31 grudnia 2010 r. ,a następnie dokona oceny i nagrodzi najładniejsze iluminacje świąteczne.
Ogłoszenie

Czytaj więcej...

Podsumowanie konkursu "Muzyczny Miś"

23 listopada 2010 r. odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu plastycznego pod hasłem „Muzykalny Miś”. Został on zorganizowany przez Miejską i Powiatową Bibliotekę Publiczną im. Włodzimierza Pietrzaka w Turku i skierowany do najmłodszych obywateli miasta Turek i powiatu tureckiego. Zadaniem dzieci w wieku od 3 do 6 lat było wykonanie za pomocą kredek misia w jakikolwiek sposób powiązanego z muzyką – śpiewającego, tańczącego czy też grającego na instrumencie. Temat nie był przypadkowy. Jak wiadomo ten rok należy do Fryderyka Chopina, stąd też pomysł na Muzykalnego Misia.
Tegoroczne rozstrzygnięcie konkursu było szczególne ze względu na pierwszy mały jubileusz. To już piąta jego edycja. Ogłaszany jest co roku i rozstrzygany zawsze w listopadzie, ponieważ 25 listopada na całym świecie obchodzi się Dzień Pluszowego Misia.
Początkowo konkurs był skierowany do uczniów klas I i II szkół podstawowych, jednak od trzeciej edycji ogłaszany jest wśród przedszkolaków. Satysfakcjonujący jest fakt, iż z roku na rok cieszy się on coraz większym zainteresowaniem, czego potwierdzeniem jest ilość nadsyłanych do Biblioteki prac plastycznych. W tym roku było ich aż 367, a gdyby podsumować wszystkie prace z pięciu edycji – 1465. Wyboru najciekawszych prac dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora, której, jak dotąd, nieprzerwanie od pierwszej edycji przewodniczyła Agnieszka Wilkanowska – plastyk, nauczyciel ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Turku. Najważniejsza dla Jury jest samodzielność wykonania pracy. Ocenie podlega również pomysłowość realizacji tematu, estetyka oraz ogólne wrażenie artystyczne. Jury ocenia prace w dwóch kategoriach wiekowych (3-, 4-latki oraz 5-, 6-latki) i w dwóch kategoriach środowiskowych (miasto Turek oraz powiat turecki), przyznając po jednej nagrodzie i jednym wyróżnieniu w każdej z kategorii. W przypadku prac zasługujących na uznanie przyznawane są dodatkowe wyróżnienia.
Nadesłane prace były jak zwykle piękne, kolorowe i tak fantazyjne, że trudno było wyłonić zwycięzców. W końcu udało się, a zostali nimi: Aleksandra Wernik (4 lata) - Przedszkole Samorządowe nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi w Turku, Oskar Rosiak (6 lat) - Przedszkole Samorządowe nr 3 w Turku, Zuzanna Urbaniak (4 lata) - Przedszkole w Tuliszkowie i Kinga Kolenda (6 lat) - Oddział Przedszkolny Szkoły Podstawowej w Miłaczewie. Wśród wyróżnionych znaleźli się: Martyna Siwczyńska (4 lata) - Przedszkole Samorządowe nr 3 w Turku, Aleksandra Pietrzak (6 lat) - Przedszkole Samorządowe nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi w Turku, Bartosz Czubiński (4 lata) - Przedszkole w Tuliszkowie oraz Kamil Kaczorowski (5 lat) - Szkoła Podstawowa w Wyszynie. Uwagę Jury zwróciły również prace: Mariusza Frątczaka (5 lat) - Przedszkole Samorządowe nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Turku, Oliwii Krysztofowicz (5 lat) – Przedszkole Samorządowe nr 7 w Turku, Natalii Przybył (5 lat) - Oddział Przedszkolny Szkoły Podstawowej w Miłaczewie, Miłosza Maleszy (6 lat) – Gminne Przedszkole w Słodkowie, Aleksandry Bartczak (6 lat) - Szkoła Podstawowa w Wyszynie oraz Pawła Łukaszewskiego (6 lat) – Zespół Szkół Publicznych w Dobrej - tym dzieciom postanowiono przyznać wyróżnienia dodatkowe. Dla laureatów oraz towarzyszących im opiekunów Biblioteka przygotowała niespodziankę. Aktorzy ze Studia Małych Form Teatralnych, Scenografii i Reżyserii ART – RE z Krakowa zaprezentowali bajkę „Śpiąca Królewna”, od czasu do czasu włączając dzieci do wspólnej zabawy. Po występie bajkowi bohaterowie osobiście wręczyli laureatom nagrody i wyróżnienia. Każdy z nich, oprócz książek i i innych gadżetów, otrzymał pięknie wydany katalog „W świecie Pluszowego Misia” z pracami laureatów wszystkich pięciu edycji misiowego konkursu. Katalog otrzymają ponadto także dzieci nagrodzone i wyróżnione w poprzednich czterech edycjach.
Rozstrzygnięciu tradycyjnie towarzyszyła wystawa prac uczestników tegorocznej edycji.
/-/ Emilia Kaźmierczak
23 listopada 2010 r. odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu plastycznego pod hasłem „Muzykalny Miś”

Czytaj więcej...

Pierwsza sesja nowej Rady Miejskiej

1 grudnia 2010 roku w Urzędzie Gminy i Miasta Tuliszków odbyło się pierwsze posiedzenie nowej Rady Miejskiej, wybranej w ostatnich wyborach samorządowych. Przypomnijmy, iż w wyniku wyborów radnymi zostali:
Bartosz Łodożyński
Zbigniew Stachurski
Tomasz Maćkowski
Grażyna Pośpiech
Andrzej Janczewski
Jan Mikołajczyk
Agata Jasak
Iwona Marciniak
Stefan Markiewicz
Jan Nowakowski
Andrzej Toda
Marek Zabłocki
Przemysław Rybicki
Arkadiusz Zajdel
Zdzisław Sikorski
 
Sesja rozpoczęła się od uroczystego wręczenia przez Agnieszkę Małolepszą- Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Tuliszkowie, oraz Jadwigę Poprawską, członka Miejskiej Komisji Wyborczej, a także radną poprzedniej kadencji aktu wybrania, który otrzymali po koleji wszyscy radni. Po wręczeniu aktów wyboru, wszyscy radni złożyli uroczystą przysięgę, przewidzianą Ordynacją Wyborczą. Kolejnym punktem było wręczenie aktu wyboru Burmistrzowi Grzegorzowi Ciesielskiemu, który ponownie został wybrany w I turze wyborów.
 
Nowa Rada Miejska wybrała również swego Przewodniczącego Rady Miejskiej, który przez najbliższe 4 lata będzie kierować jej pracami. W skład prezydium wybrano jeszcze 2 wiceprzewodniczących i tak:
Przewodniczącym Rady Miejskiej został Tomasz Maćkowski, Wiceprzewodniczącymi Iwona Marciniak oraz Jan Mikołajczyk.
 
Wybrano również stałe Komisje działające przy Radzie Miejskiej w nastepujących składach:
Komisja Rewizyjna
1. Zbigniew Stachurski- Przewodniczący
2. Agata Jasak- Zastępca przewodniczącego
3. Arkadiusz Zajdel- członek komisji
4. Bartosz Łodożyński- członek komisji
5. Stefan Markiewicz- członek komisji
 
Komisja Budżetu i Finansów, której przedmiotem działania są sprawy z wiązane z budżetem /projekt budżetu i realizacja/, mieniem komunalnym, podatkami i opłatami lokalnymi w składzie osobowym:
1. Agata Jasak-Przewodnicząca komisji
2. Jan Mikołajczyk- członek komisji
3. Andrzej Janczewski- członek komisji
4. Jan Nowakowski- członek komisji
5. Grażyna Pospiech- członek komisji
6. Tomasz Maćkowski- członek komisji
7. Przemysław Rybicki- członek komisji
 
Komisja Oświaty, Kultury, której przedmiotem działania są sprawy związane z oświata, kulturą fizyczną i sportem, budżetem /budżet i jego realizacja szczególnie w zakresie działania komisji/ w składzie osobowym:
1. Arkadiusz Zajdel- Przewodniczący komisji
2. Andrzej Janczewski- członek komisji
3. Grażyna Pośpiech- członek komisji
4. Andrzej Toda- członek komisji
5. Tomasz Maćkowski- członek komisji
6. Iwona Marciniak- członek komisji
7. Przemysław Rybicki- członek komisji
 
Komisja Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Środowiska, której przedmiotem działania są sprawy związane z rolnictwem, mieniem komunalnym, planem zagospodarowania przestrzennego, infrastrukturą komunalną /wodociągi, kanalizacja, drogi, ulice itp./ ochrona środowiska, budżetem /budżet i jego realizacja szczególnie w zakresie działania komisji/, podatkami i opłatami lokalnymi oraz opłatami za wodę i ścieki w składzie osobowym:
1. Stefan Markiewicz- Przewodniczący komisji
2. Jan Nowakowski- członek komisji
3. Andrzej Toda- członek komisji
4. Jan Mikołajczyk- członek komisji
5. Bartosz Łodożyński- członek komisji
6. Marek Zabłocki- członek komisji
7. Zdzisław Sikorski- członek komisji
 
Komisja ds. Rodziny, Zdrowia, Pomocy Społecznej, Ładu i Porządku Publicznego, którego przedmiotem działania są sprawy związane z funkcjonowaniem rodziny, ochroną zdrowia, pomocą społeczną, ładem i porządkiem publicznym, ochrona p.poż, budżetem /budżet i jego realizacja szczególnie w zakresie działania komisji/ w składzie osobowym:
1. Marek Zabłocki- Przewodniczący komisji
2. Zbigniew Stachurski- członek komisji
3. Iwona Marciniak- członek komisji
4. Zdzisław Sikorski- członek komisji
1 grudnia 2010 roku w Urzędzie Gminy i Miasta Tuliszków odbyło się pierwsze posiedzenie nowej Rady Miejskiej, wybranej w ostatnich wyborach samorządowych.

Czytaj więcej...

Nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych

Nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych
przy realizacji Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011
Rachmistrzem spisowym może zostać osoba:
pełnoletnia i posiadać co najmniej średnie wykształcenie (wskazane jest aby rachmistrzami byli studenci lub osoby z wyższym wykształceniem);
posiadająca dobrą umiejętność obsługi komputera (mile widziani kandydaci z funkcjonowaniem systemu GPS oraz umieli praktycznie wykorzystywać mapy cyfrowe;
sprawna fizycznie (ze względu na specyfikę pracy);
posiadająca umiejętności interpersonalne w postaci łatwego nawiązywania kontaktów, sprawnego i skutecznego komunikowania się z respondentem, wzbudzania zaufania wśród osób, z którymi będzie przeprowadzał wywiad;
asertywna, umiejąca zachować spokój, okazać respondentom uprzejmość i cierpliwość, a także radzić sobie w sytuacjach konfliktowych.
Obowiązki kandydata na rachmistrza spisowego:
kandydaci na rachmistrzów zobligowani są do wzięcia udziału w szkoleniu z zakresu metodologii i organizacji spisu oraz w warsztatach nt. posługiwania się terminalami i zainstalowanymi na nich aplikacjami. Kandydat, który nie wziął udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie (szkolenia kandydatów na rachmistrzów spisowych będą prowadzone w terminach od 5 stycznia 2011 roku do 25 lutego 2011 roku).
Rachmistrze spisowi powołani są przez dyrektora urzędu statystycznego na wniosek Gminnego Komisarza Spisowego po uzyskaniu pozytywnej oceny z egzaminu kończącego szkolenie oraz po złożeniu pisemnego przyrzeczenia o treści określonej w art. 12 ustawy o statystyce publicznej
Obowiązki i prawa rachmistrzów spisowych:
w dniach od 1 marca 2011 roku do 17 marca 2011 roku odbędzie się obchód przedspisowy, podczas którego rachmistrze spisowi będą weryfikować istnienie budynków i uzupełnienie wykazu o brakujące punkty adresowe. Dodatkowo w trakcie obchodu przedspisowego rachmistrze mają zapoznać się z terenem, na którym przeprowadzać będą spis oraz ostatecznie rozstrzygnąć niejasności powstałe w trakcie aktualizacji gminnej.
w dniach 6-7 kwietnia 2011 roku rachmistrze odbędą szkolenie uzupełniające i odprawę przedspisową;
rachmistrze spisowi rozpoczynają spisywanie w dniu 8 kwietnia 2011 roku i kończą w dniu 30 czerwca 2011 roku. Wskazane jest, aby praca rachmistrzów w terenie zakończona została na tydzień przed ustawowym terminem zakończenia spisu – ostatni tydzień przeznaczony zostanie na kierowanie rachmistrzów do mieszkań, w których spis nie mógł zostać zrealizowany we wcześniejszym terminie
Ze względów organizacyjnych kandydaci na rachmistrzów spisowych powinni zamieszkiwać na terenie Gminy i Miasta Tuliszków.
Wymagane dokumenty:
podanie;
kwestionariusz osobowy;
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w tym przestępstwo skarbowe).
W/w dokumenty należy składać: Punkt Informacyjny Urzędu Gminy i Miasta Tuliszków od dnia 06.12.2010 r. do dnia 20.12.2010r.
Nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych
przy realizacji Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011

Czytaj więcej...

Zaproszenie na spotkanie aktywizujące

Lokalna Grupa Działania
Stowarzyszenie „Solidarni w Partnerstwie”
Serdecznie zaprasza wszystkich zainteresowanych na
BEZPŁATNE   SPOTKANIE   AKTYWIZUJĄCE
dla mieszkańców gmin: Rychwał, Grodziec i Tuliszków przedstawiające możliwości uzyskania pomocy w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich  na lata 2007-2013 w ramach działania 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju, które odbędzie się :
dnia 14 grudnia 2010 roku o godz. 13:00
w Restauracji „Bursztynowej” w Rychwale
Lokalna Grupa Działania
Stowarzyszenie „Solidarni w Partnerstwie”

Czytaj więcej...

Święto Niepodległości oraz przekazanie wozu strażackiego

11 listopada 2010 r., w Tuliszkowie, odbyły się uroczystości z okazji Święta Niepodległości.
Przed strażnicą OSP poświęcony został i przekazany tuliszkowskiej jednostce lekki samochód ratowniczo- gaśniczy na podwoziu Forda Transita z przeznaczeniem do ratownictwa drogowego.
Następnie w kościele parafialnym odprawiona została Msza Święta w intencji Ojczyzny. Główna część niepodległościowych uroczystości odbyła się tradycyjnie pod Pomnikiem T. Kościuszki, gdzie przedstawiciele władz, kombatantów, strażaków, instytucji powiatowych i wojewódzkich złożyli wiązanki. Po przemówieniu Grzegorza Ciesielskiego- Burmistrza Tuliszkowa i zastępcy komendanta wojewódzkiego PSP w Poznaniu st. bryg. Lecha Janiaka, słowo do uczestników uroczystości skierowały Panie Stanisława Giersz z Turku i Wanda Solińska z Wrocławia, siostrzenice kpt. Franciszka Majewskiego zamordowanego w Katyniu.
Na zakończenie uroczystości odsłonięto zdjęcie kpt. Majewskiego, które umieszczone zostało na postumencie, na którym w ubiegłym roku zamontowana był tabliczka upamiętniająca jego osobę.
11 listopada 2010 r., w Tuliszkowie, odbyły się uroczystości z okazji Święta Niepodległości.

Czytaj więcej...

POLECANY FOTOREPORTAŻ

POLECAMY