Konkurs na najładniejszą iluminację świąteczno- noworoczną 2010

Ogłoszenie
Burmistrz Gminy i Miasta Tuliszków
ogłasza konkurs na
"Najładniejszą iluminację świąteczno-noworoczną posesji".
Właściciele posesji, którzy chcą wziąć udział w konkursie powinni dokonać w terminie do 27 grudnia 2010 r. Zgłoszenia swojej posesji u sołtysa lub w Urzędzie Gminy i Miasta Tuliszków pok. Nr 15.
Komisja konkursowa powołana przez Burmistrza przeprowadzi lustrację posesji w terminie 28-31 grudnia 2010 r. ,a następnie dokona oceny i nagrodzi najładniejsze iluminacje świąteczne.
Ogłoszenie

Czytaj więcej...

Podsumowanie konkursu "Muzyczny Miś"

23 listopada 2010 r. odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu plastycznego pod hasłem „Muzykalny Miś”. Został on zorganizowany przez Miejską i Powiatową Bibliotekę Publiczną im. Włodzimierza Pietrzaka w Turku i skierowany do najmłodszych obywateli miasta Turek i powiatu tureckiego. Zadaniem dzieci w wieku od 3 do 6 lat było wykonanie za pomocą kredek misia w jakikolwiek sposób powiązanego z muzyką – śpiewającego, tańczącego czy też grającego na instrumencie. Temat nie był przypadkowy. Jak wiadomo ten rok należy do Fryderyka Chopina, stąd też pomysł na Muzykalnego Misia.
Tegoroczne rozstrzygnięcie konkursu było szczególne ze względu na pierwszy mały jubileusz. To już piąta jego edycja. Ogłaszany jest co roku i rozstrzygany zawsze w listopadzie, ponieważ 25 listopada na całym świecie obchodzi się Dzień Pluszowego Misia.
Początkowo konkurs był skierowany do uczniów klas I i II szkół podstawowych, jednak od trzeciej edycji ogłaszany jest wśród przedszkolaków. Satysfakcjonujący jest fakt, iż z roku na rok cieszy się on coraz większym zainteresowaniem, czego potwierdzeniem jest ilość nadsyłanych do Biblioteki prac plastycznych. W tym roku było ich aż 367, a gdyby podsumować wszystkie prace z pięciu edycji – 1465. Wyboru najciekawszych prac dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora, której, jak dotąd, nieprzerwanie od pierwszej edycji przewodniczyła Agnieszka Wilkanowska – plastyk, nauczyciel ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Turku. Najważniejsza dla Jury jest samodzielność wykonania pracy. Ocenie podlega również pomysłowość realizacji tematu, estetyka oraz ogólne wrażenie artystyczne. Jury ocenia prace w dwóch kategoriach wiekowych (3-, 4-latki oraz 5-, 6-latki) i w dwóch kategoriach środowiskowych (miasto Turek oraz powiat turecki), przyznając po jednej nagrodzie i jednym wyróżnieniu w każdej z kategorii. W przypadku prac zasługujących na uznanie przyznawane są dodatkowe wyróżnienia.
Nadesłane prace były jak zwykle piękne, kolorowe i tak fantazyjne, że trudno było wyłonić zwycięzców. W końcu udało się, a zostali nimi: Aleksandra Wernik (4 lata) - Przedszkole Samorządowe nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi w Turku, Oskar Rosiak (6 lat) - Przedszkole Samorządowe nr 3 w Turku, Zuzanna Urbaniak (4 lata) - Przedszkole w Tuliszkowie i Kinga Kolenda (6 lat) - Oddział Przedszkolny Szkoły Podstawowej w Miłaczewie. Wśród wyróżnionych znaleźli się: Martyna Siwczyńska (4 lata) - Przedszkole Samorządowe nr 3 w Turku, Aleksandra Pietrzak (6 lat) - Przedszkole Samorządowe nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi w Turku, Bartosz Czubiński (4 lata) - Przedszkole w Tuliszkowie oraz Kamil Kaczorowski (5 lat) - Szkoła Podstawowa w Wyszynie. Uwagę Jury zwróciły również prace: Mariusza Frątczaka (5 lat) - Przedszkole Samorządowe nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Turku, Oliwii Krysztofowicz (5 lat) – Przedszkole Samorządowe nr 7 w Turku, Natalii Przybył (5 lat) - Oddział Przedszkolny Szkoły Podstawowej w Miłaczewie, Miłosza Maleszy (6 lat) – Gminne Przedszkole w Słodkowie, Aleksandry Bartczak (6 lat) - Szkoła Podstawowa w Wyszynie oraz Pawła Łukaszewskiego (6 lat) – Zespół Szkół Publicznych w Dobrej - tym dzieciom postanowiono przyznać wyróżnienia dodatkowe. Dla laureatów oraz towarzyszących im opiekunów Biblioteka przygotowała niespodziankę. Aktorzy ze Studia Małych Form Teatralnych, Scenografii i Reżyserii ART – RE z Krakowa zaprezentowali bajkę „Śpiąca Królewna”, od czasu do czasu włączając dzieci do wspólnej zabawy. Po występie bajkowi bohaterowie osobiście wręczyli laureatom nagrody i wyróżnienia. Każdy z nich, oprócz książek i i innych gadżetów, otrzymał pięknie wydany katalog „W świecie Pluszowego Misia” z pracami laureatów wszystkich pięciu edycji misiowego konkursu. Katalog otrzymają ponadto także dzieci nagrodzone i wyróżnione w poprzednich czterech edycjach.
Rozstrzygnięciu tradycyjnie towarzyszyła wystawa prac uczestników tegorocznej edycji.
/-/ Emilia Kaźmierczak
23 listopada 2010 r. odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu plastycznego pod hasłem „Muzykalny Miś”

Czytaj więcej...

Pierwsza sesja nowej Rady Miejskiej

1 grudnia 2010 roku w Urzędzie Gminy i Miasta Tuliszków odbyło się pierwsze posiedzenie nowej Rady Miejskiej, wybranej w ostatnich wyborach samorządowych. Przypomnijmy, iż w wyniku wyborów radnymi zostali:
Bartosz Łodożyński
Zbigniew Stachurski
Tomasz Maćkowski
Grażyna Pośpiech
Andrzej Janczewski
Jan Mikołajczyk
Agata Jasak
Iwona Marciniak
Stefan Markiewicz
Jan Nowakowski
Andrzej Toda
Marek Zabłocki
Przemysław Rybicki
Arkadiusz Zajdel
Zdzisław Sikorski
 
Sesja rozpoczęła się od uroczystego wręczenia przez Agnieszkę Małolepszą- Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Tuliszkowie, oraz Jadwigę Poprawską, członka Miejskiej Komisji Wyborczej, a także radną poprzedniej kadencji aktu wybrania, który otrzymali po koleji wszyscy radni. Po wręczeniu aktów wyboru, wszyscy radni złożyli uroczystą przysięgę, przewidzianą Ordynacją Wyborczą. Kolejnym punktem było wręczenie aktu wyboru Burmistrzowi Grzegorzowi Ciesielskiemu, który ponownie został wybrany w I turze wyborów.
 
Nowa Rada Miejska wybrała również swego Przewodniczącego Rady Miejskiej, który przez najbliższe 4 lata będzie kierować jej pracami. W skład prezydium wybrano jeszcze 2 wiceprzewodniczących i tak:
Przewodniczącym Rady Miejskiej został Tomasz Maćkowski, Wiceprzewodniczącymi Iwona Marciniak oraz Jan Mikołajczyk.
 
Wybrano również stałe Komisje działające przy Radzie Miejskiej w nastepujących składach:
Komisja Rewizyjna
1. Zbigniew Stachurski- Przewodniczący
2. Agata Jasak- Zastępca przewodniczącego
3. Arkadiusz Zajdel- członek komisji
4. Bartosz Łodożyński- członek komisji
5. Stefan Markiewicz- członek komisji
 
Komisja Budżetu i Finansów, której przedmiotem działania są sprawy z wiązane z budżetem /projekt budżetu i realizacja/, mieniem komunalnym, podatkami i opłatami lokalnymi w składzie osobowym:
1. Agata Jasak-Przewodnicząca komisji
2. Jan Mikołajczyk- członek komisji
3. Andrzej Janczewski- członek komisji
4. Jan Nowakowski- członek komisji
5. Grażyna Pospiech- członek komisji
6. Tomasz Maćkowski- członek komisji
7. Przemysław Rybicki- członek komisji
 
Komisja Oświaty, Kultury, której przedmiotem działania są sprawy związane z oświata, kulturą fizyczną i sportem, budżetem /budżet i jego realizacja szczególnie w zakresie działania komisji/ w składzie osobowym:
1. Arkadiusz Zajdel- Przewodniczący komisji
2. Andrzej Janczewski- członek komisji
3. Grażyna Pośpiech- członek komisji
4. Andrzej Toda- członek komisji
5. Tomasz Maćkowski- członek komisji
6. Iwona Marciniak- członek komisji
7. Przemysław Rybicki- członek komisji
 
Komisja Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Środowiska, której przedmiotem działania są sprawy związane z rolnictwem, mieniem komunalnym, planem zagospodarowania przestrzennego, infrastrukturą komunalną /wodociągi, kanalizacja, drogi, ulice itp./ ochrona środowiska, budżetem /budżet i jego realizacja szczególnie w zakresie działania komisji/, podatkami i opłatami lokalnymi oraz opłatami za wodę i ścieki w składzie osobowym:
1. Stefan Markiewicz- Przewodniczący komisji
2. Jan Nowakowski- członek komisji
3. Andrzej Toda- członek komisji
4. Jan Mikołajczyk- członek komisji
5. Bartosz Łodożyński- członek komisji
6. Marek Zabłocki- członek komisji
7. Zdzisław Sikorski- członek komisji
 
Komisja ds. Rodziny, Zdrowia, Pomocy Społecznej, Ładu i Porządku Publicznego, którego przedmiotem działania są sprawy związane z funkcjonowaniem rodziny, ochroną zdrowia, pomocą społeczną, ładem i porządkiem publicznym, ochrona p.poż, budżetem /budżet i jego realizacja szczególnie w zakresie działania komisji/ w składzie osobowym:
1. Marek Zabłocki- Przewodniczący komisji
2. Zbigniew Stachurski- członek komisji
3. Iwona Marciniak- członek komisji
4. Zdzisław Sikorski- członek komisji
1 grudnia 2010 roku w Urzędzie Gminy i Miasta Tuliszków odbyło się pierwsze posiedzenie nowej Rady Miejskiej, wybranej w ostatnich wyborach samorządowych.

Czytaj więcej...

Nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych

Nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych
przy realizacji Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011
Rachmistrzem spisowym może zostać osoba:
pełnoletnia i posiadać co najmniej średnie wykształcenie (wskazane jest aby rachmistrzami byli studenci lub osoby z wyższym wykształceniem);
posiadająca dobrą umiejętność obsługi komputera (mile widziani kandydaci z funkcjonowaniem systemu GPS oraz umieli praktycznie wykorzystywać mapy cyfrowe;
sprawna fizycznie (ze względu na specyfikę pracy);
posiadająca umiejętności interpersonalne w postaci łatwego nawiązywania kontaktów, sprawnego i skutecznego komunikowania się z respondentem, wzbudzania zaufania wśród osób, z którymi będzie przeprowadzał wywiad;
asertywna, umiejąca zachować spokój, okazać respondentom uprzejmość i cierpliwość, a także radzić sobie w sytuacjach konfliktowych.
Obowiązki kandydata na rachmistrza spisowego:
kandydaci na rachmistrzów zobligowani są do wzięcia udziału w szkoleniu z zakresu metodologii i organizacji spisu oraz w warsztatach nt. posługiwania się terminalami i zainstalowanymi na nich aplikacjami. Kandydat, który nie wziął udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie (szkolenia kandydatów na rachmistrzów spisowych będą prowadzone w terminach od 5 stycznia 2011 roku do 25 lutego 2011 roku).
Rachmistrze spisowi powołani są przez dyrektora urzędu statystycznego na wniosek Gminnego Komisarza Spisowego po uzyskaniu pozytywnej oceny z egzaminu kończącego szkolenie oraz po złożeniu pisemnego przyrzeczenia o treści określonej w art. 12 ustawy o statystyce publicznej
Obowiązki i prawa rachmistrzów spisowych:
w dniach od 1 marca 2011 roku do 17 marca 2011 roku odbędzie się obchód przedspisowy, podczas którego rachmistrze spisowi będą weryfikować istnienie budynków i uzupełnienie wykazu o brakujące punkty adresowe. Dodatkowo w trakcie obchodu przedspisowego rachmistrze mają zapoznać się z terenem, na którym przeprowadzać będą spis oraz ostatecznie rozstrzygnąć niejasności powstałe w trakcie aktualizacji gminnej.
w dniach 6-7 kwietnia 2011 roku rachmistrze odbędą szkolenie uzupełniające i odprawę przedspisową;
rachmistrze spisowi rozpoczynają spisywanie w dniu 8 kwietnia 2011 roku i kończą w dniu 30 czerwca 2011 roku. Wskazane jest, aby praca rachmistrzów w terenie zakończona została na tydzień przed ustawowym terminem zakończenia spisu – ostatni tydzień przeznaczony zostanie na kierowanie rachmistrzów do mieszkań, w których spis nie mógł zostać zrealizowany we wcześniejszym terminie
Ze względów organizacyjnych kandydaci na rachmistrzów spisowych powinni zamieszkiwać na terenie Gminy i Miasta Tuliszków.
Wymagane dokumenty:
podanie;
kwestionariusz osobowy;
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w tym przestępstwo skarbowe).
W/w dokumenty należy składać: Punkt Informacyjny Urzędu Gminy i Miasta Tuliszków od dnia 06.12.2010 r. do dnia 20.12.2010r.
Nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych
przy realizacji Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011

Czytaj więcej...

Zaproszenie na spotkanie aktywizujące

Lokalna Grupa Działania
Stowarzyszenie „Solidarni w Partnerstwie”
Serdecznie zaprasza wszystkich zainteresowanych na
BEZPŁATNE   SPOTKANIE   AKTYWIZUJĄCE
dla mieszkańców gmin: Rychwał, Grodziec i Tuliszków przedstawiające możliwości uzyskania pomocy w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich  na lata 2007-2013 w ramach działania 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju, które odbędzie się :
dnia 14 grudnia 2010 roku o godz. 13:00
w Restauracji „Bursztynowej” w Rychwale
Lokalna Grupa Działania
Stowarzyszenie „Solidarni w Partnerstwie”

Czytaj więcej...

Święto Niepodległości oraz przekazanie wozu strażackiego

11 listopada 2010 r., w Tuliszkowie, odbyły się uroczystości z okazji Święta Niepodległości.
Przed strażnicą OSP poświęcony został i przekazany tuliszkowskiej jednostce lekki samochód ratowniczo- gaśniczy na podwoziu Forda Transita z przeznaczeniem do ratownictwa drogowego.
Następnie w kościele parafialnym odprawiona została Msza Święta w intencji Ojczyzny. Główna część niepodległościowych uroczystości odbyła się tradycyjnie pod Pomnikiem T. Kościuszki, gdzie przedstawiciele władz, kombatantów, strażaków, instytucji powiatowych i wojewódzkich złożyli wiązanki. Po przemówieniu Grzegorza Ciesielskiego- Burmistrza Tuliszkowa i zastępcy komendanta wojewódzkiego PSP w Poznaniu st. bryg. Lecha Janiaka, słowo do uczestników uroczystości skierowały Panie Stanisława Giersz z Turku i Wanda Solińska z Wrocławia, siostrzenice kpt. Franciszka Majewskiego zamordowanego w Katyniu.
Na zakończenie uroczystości odsłonięto zdjęcie kpt. Majewskiego, które umieszczone zostało na postumencie, na którym w ubiegłym roku zamontowana był tabliczka upamiętniająca jego osobę.
11 listopada 2010 r., w Tuliszkowie, odbyły się uroczystości z okazji Święta Niepodległości.

Czytaj więcej...

Gminne Dożynki Smaszew 2010 r

29 sierpnia 2010 r. w miejscowości Smaszew odbyły się Gminne Dożynki, które o godz. 15:00, rozpoczęła msza św. na placu przy Szkole Podstawowej w Smaszewie.
 
Po mszy wszyscy uczestnicy w dożynkowym korowodzie podążyli na plac przy strażnicy OSP. W korowodzie oprócz starostów dożynkowych, władz samorządowych oraz delegacji wieńcowych z pozostałych sołectw, udział wzięli również zaproszeni goście, zespół Wrzos z Grzymiszewa, artyści z Ukrainy oraz pozostali uczestnicy dożynek.
 
Kiedy wszyscy zajęli miejsca odśpiewano Hymn Państwowy. Następnie zespół Wrzos zaśpiewał tradycyjne pieśni dożynkowe, opowiadające o ciężkiej pracy rolników.
Przedstawiono również starostów dożynkowych: Katarzynę Gronostaj oraz Marka Jakubowskiego,którzy to wprowadzili korowód dożynkowy na plac przy strażnicy OSP Smaszew.
 
Starostowie przekazali również tradycyjny chleb dożynkowy na ręcę Burmistrza Gminy i Miasta Tuliszków- Grzegorza Ciesielskiego.
 
Jak tradycja nakazuje przystąpiono do uroczystego pokrojenia chleba, którego dokonali: Burmistrz Grzegorz Ciesielski, Przewodniczący Rady Miejskiej Piotr Hryniuk, Starostowie Katarzyna Gronostaj oraz Marek Jakubowski, a także ks. probosz Stanisław Nowak.
 
Chlebem zostali poczęstowani wszyscy uczestnicy dożynek.
Po tej części głos zabrał Burmistrz Gminy i Miasta Tuliszków Grzego Ciesielski, który wspomniał o ciężkiej pracy rolnika, jej znaczeniu w codziennym życiu, a w szczególności jej wpływ na życie Gminy i Miasta Tuliszków, która jest gminą rolniczą. Podziękował on również w imieniu wszystkich mieszkańców gminy za wysiłek włożony w produkcje plonów, które znajdują się na naszych stołach.
 
Po przemówieniu przyszedł czas na prezentacje wieńców dożynkowych, przygotowanych przez sołectwa  Smaszew, Sarbicko, Ogorzelczyn, Tarnowę, Zadworną, Grzymiszew, Wróblinę oraz Wielopole. Oceny wieńców dokonali Burmistrz Gminy i Miasta Grzegorz Ciesielski, Przewodniczący RM Piotr Hryniuk, Starostowie dożynkowi oraz ks. prałat Stanisław Nowak, który dokonał również podsumowania prezentacji wieńców.
o reprezentowania Gminy Tuliszków wybrano wieniec przygotowany przez gospodarzy tj. sołectwo Smaszew. W ramach podziękowania wszystkim sołectwom, które przygotowały wieńce tuliszkowski samorząd wręczył drobne nagrody.
 
Podczas dożynek wręczono również nagrody w konkursie "Najładniejsza Posesja Gminy Tuliszków 2010". Powołana przez burmistrza komisja, po dokonaniu wizji lokalnej na zgłoszonych posesjach, przyznała następujące miejsca:
I miejsce – posesja Anny Jakubowskiej ze Smaszewa
II miejsce – posesja Józefa Gronostaja z Imiełkowa
III miejsce – posesja Agnieszki i Krzysztofa Górskich ze Smaszewa
Ponadto komisja wyróżniła posesje: Anny Wardeńskiej i Jadwigi Zając z Krępy.
Wręczenia podziękowań i nagród dokonał Burmistrz Grzegorz Ciesielski oraz Przewodniczący RM Piotr Hryniuk.
 
Oficjalna część dożynek zakończyło wspólne odśpiewanie "Roty".
 
Część artystyczną rozpoczął zespół Wrzos z Grzymiszewa, który przedstawił zebranym przyśpiewki dożynkowe. W przerwie ich występu podziękowano sponsorom i organizatorom, którzy pomogli zorganizować uroczystości dożynkowe w Smaszewie, mianowicie:  Telesforowi Jakubowskiemu, Czesławowi Goździkiewiczowi, Stefanowi Markiewiczowi, Jakubowi Janickiemu, Małgorzacie i Marianowi Manickim, Zdzisławowi Pietrzakowi, Jerzemu Zabłockiemu, Halinie Gronostaj, Ewie Tuszyńskiej, Waldemarowi Radeckiemu, Tomaszowi Jasińskiemu, Stanisławowi Grzegorczykowi, Radosławowi Andrzejewskiemu, Czesławowi Michalikowi, Bankowi Spółdzielczemu w Koninie, Mleczarni Turek, Tomaszowi Dembowskiemu z AWG Polonez, radzie sołeckiej i mieszkańcom Smaszewa, dyrekcji i pracownikom Szkoły Podstawowej, prezesowi i druhom z jednostki OSP w Smaszewie, Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tuliszkowie; Policji, Zespołowi „Wrzos” z Grzymiszewa i wszystkim, którzy zaangażowali się w przygotowanie Dożynek.
 
Druga część programu artystycznego przygotowana przez Zespoł Ludowy Wrzos miała cygański charakter. W takich też strojach wystąpiły Panie, prezentując utwory tematycznie związane z kulturą romów.
Po Wrzosie wystąpił zespół Gracja z Ukrainy, pod kierownictwem Oleksandra Matsiuka.
Na sam koniec odbyła się zabawa taneczna. Całość zakończyła się w późnych godzinach wieczornych.
29 sierpnia 2010 r. w miejscowości Smaszew odbyły się Gminne Dożynki,
które o godz. 15:00, rozpoczęła msza św. na placu przy Szkole Podstawowej w Smaszewie.

Czytaj więcej...

Podsumowanie Sportowego Sierpnia

W dniach od 8 do 22 sierpnia na terenie miasta Tuliszków odbyły się turnieje sportowe w trzech dyscyplinach: streetball, siatkówka plażowa, tenis ziemny. Cała inicjatywa nosiła nazwę „Sportowy Sierpień” i przeprowadzana była pod patronatem gminy.
W dniu otwarcia sportowych zmagań, 8 sierpnia odbył się turniej streetballa. W turnieju brały udział cztery drużyny, a najlepszą z nich okazali się „Hodowcy Drobiu” w składzie: Marcin Zieliński, Mateusz Klupiński, Łukasz Strach, Michał Szulc.
Kolejne zawody przeprowadzono 15 sierpnia. Tego dnia do rywalizacji przystąpiły drużyny siatkarskie w dwóch kategoriach wiekowych, do lat 16 i powyżej. Zmagania odbywały się na specjalnie przygotowanym przez gminę boisku do siatkówki plażowej. W kategorii do lat 16 rywalizowały trzy drużyny a pierwsze miejsce zdobyły „Wściekłe Machinki” w składzie: Tomasz Trocha, Jakub Wojtczak. Z kolei w kategorii powyżej 16 lat rywalizacja odbywała się pomiędzy pięcioma zespołami, pierwsze miejsce wywalczyli „Desperados” w składzie: Jakub Kwiatosiński, Jarosław Wągiel.„Sportowy Sierpień” kończyła rywalizacja tenisistów w kategoriach do lat 14 i powyżej.W kategorii do lat 14 udział wzięło 5 zawodników, zwycięzcą został Patryk Sowiński. W kategorii powyżej 14 lat do rywalizacji przystąpiło również 5 zawodników, a najlepszy okazał się Henryk Drobenka. „Sportowy Sierpień” przebiegał w bardzo rodzinnej, wesołej atmosferze. Zwycięzcy poszczególnych turniejów otrzymali z rąk Burmistrza GiM Grzegorza Ciesielskiego pamiątkowe puchary, a wszyscy pozostali zawodnicy pamiątkowe dyplomy. Sportowe zmagania okazały się doskonałą zabawą zarówno dla uczestników jak i kibiców.
W dniach od 8 do 22 sierpnia na terenie miasta Tuliszków odbyły się turnieje sportowe w trzech dyscyplinach: streetball, siatkówka plażowa, tenis ziemny.

Czytaj więcej...

POLECANY FOTOREPORTAŻ

POLECAMY

facebook_page_plugin